Nyelv kiválasztása

Esc

Segítségnyújtás és kapcsolatfelvétel

Az Ön közvetlen kapcsolata velünk

Kérdése van szolgáltatásainkkal és termékeinkkel kapcsolatban? Vagy segítségre van szüksége?

Azonnali kiszolgálás
+36 30 552 6600

Hétfő - péntek

7:30 - 16:00

Szombat, vasárnap és munkaszüneti napok nem vehetők igénybe.

Vagy talán nem is olyan közvetlen?

Vasárnap és ünnepnapok nem vehetők igénybe

Lépjen kapcsolatba velünk
Kapcsolatfelvételi lehetőségek
Segítség és támogatás közvetlenül a helyszínen
Keresse meg a legközelebbi fiókot

Esc

A HANSA-FLEX AG általános szerződési feltételei, érvényben 2021.06.04-től

1. Általános

Ezek a feltételek csak a német Polgári Törvénykönyv 310. §-a szerinti vállalkozásokra (a továbbiakban: “ügyfél”) vonatkoznak. A korábbi feltételek helyébe az alábbi általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) lépnek. Ezek minden jelenlegi és jövőbeli üzleti tranzakcióra vonatkoznak. Még ha tudomásunk van is az ügyfél által alkalmazott, ettől eltérő, ellentétes vagy kiegészítő ÁSZF-ekről, azok csak kifejezett írásbeli hozzájárulásunkkal lesznek érvényesek.

2. Ajánlat és szerződéskötés

Ajánlataink nem kötelező érvényűek és megerősítésre szorulnak. Minden szerződés a megrendelésre vonatkozó írásbeli visszaigazolásunk kézhezvételével, de legkésőbb az áru leszállításával jön létre. Fenntartjuk a jogot a forma, a szín, a súly és a technikai jellegű módosítások megváltoztatására az ésszerűség határain belül.

3. Árak, fizetés, nemfizetés

Az általunk megadott árak a szállítás időpontjában érvényes törvényes hozzáadottérték-adóval terheltek. Ezek az árak gyárból/raktárból, csomagolással együtt értendők. A kért expressz szállítás többletköltségei a megrendelőt terhelik.
Eltérő megállapodás hiányában a vételár levonás nélkül azonnal esedékes az áru és a számla kézhezvételekor.
A fizetés csak akkor tekinthető teljesítettnek, ha a számla összege felett rendelkezni tudunk. Csekket és váltót csak számla ellenében fogadunk el. Valamennyi fizetési módnál a fizetés beérkezésének azt a napot tekintjük, amikor véglegesen rendelkezni tudunk a számla összege felett.
A késedelembe esés időpontjától kezdődően a késedelmi kamatok a megállapodás szerinti, a jegybanki alapkamatot meghaladó 8%-os, de legalább évi 12%-os kamatlábbal kerülnek felszámításra.

4. Beszámítás és visszatartási jog

Az ügyfélnek csak a nem vitatott vagy jogilag megerősített követelések esetében van joga a beszámításra vagy visszatartásra.
A vevő csak akkor élhet visszatartási jogával, ha ellenkövetelése ugyanazon a szerződéses jogviszonyon alapul.

5. Tulajdonjog-fenntartás és biztosítéki engedményezés

A szállított áruk mindaddig a mi tulajdonunkban maradnak, amíg az ügyféllel fennálló üzleti kapcsolatból eredő valamennyi követelés teljes egészében ki nem egyenlítettük. A feldolgozás és a módosítás mindig a mi, mint gyártó nevében történik, de a mi részünkről minden kötelezettség nélkül. Amennyiben a mi tulajdonjogunk az áru más áruval való összekeveredése következtében megszűnik, úgy megállapodunk abban, hogy a vevő tulajdonjoga az új áru tekintetében a számlaérték arányában száll át ránk.
Az ügyfél a lefoglalt árukat a szokásos üzletmenet során feldolgozhatja és értékesítheti. Az ebből eredő követeléseket és jogokat az ügyfél ezennel biztosítékként teljes egészében átruházza ránk. Az engedményezést ezennel elfogadjuk. Az engedményezést követően az ügyfél mindaddig jogosult a követelés behajtására, amíg azt mi írásban vissza nem vonjuk. A vevő fizetési késedelme esetén jogosultak vagyunk elállni a szerződéstől és a fenntartott árut a vevő költségére visszavenni, vagy a vevő harmadik személyekkel szembeni visszaszolgáltatási igényeinek engedményezését követelni. Ha az engedményezett követelések értéke több mint 10%-kal meghaladja az ügyfél velünk szemben fennálló kötelezettségeit, a többletösszeget követeléseink teljes kielégítése után visszautaljuk az ügyfélnek.

6. Szállítási határidő és szállítás

Az általunk megadott szállítási határidők nem kötelező érvényűek, kivéve, ha azokról kifejezetten írásban megállapodtunk. A szállítást raktárból/gyárból végezzük. A szállítási határidők a saját beszállítóink általi helyes és pontos szállításra is vonatkoznak, kivéve, ha a szállítás elmaradásáért mi vagyunk felelősek, különösen, ha a beszállítónkkal megfelelő fedezeti megállapodást kötöttünk.

Az áru véletlen elvesztésének vagy megrongálódásának kockázata a vevőre száll át, amint az áru elhagyta gyárunkat/raktárunkat vagy alvállalkozónk gyárát/raktárát, illetve meghatározott helyre történő értékesítés esetén az áru átadásakor a szállítmányozónak, fuvarozónak vagy más, a szállítással megbízott harmadik félnek. Ha az áru szállításra kész, és a feladás vagy átvétel olyan okból késik, amelyért nem vagyunk felelősek, a kockázat a szállításra való készenlétről szóló értesítés kézhezvételével száll át a vevőre.

A szállítás módja, a szállítás és a védőcsomagolás módja a mi belátásunk szerint történik. Az árukat a vevő számlájára, ex works szállítjuk. Szállítóbiztosítást csak a megrendelő kifejezett utasítására kötünk. A szállítási károkat és veszteségeket az ügyfélnek az áru átvételekor azonnal jelentenie kell, és a fuvarozónak a fuvarlevélen igazolnia kell.

Az ésszerű részszállítások és a részleges teljesítések elfogadható mértékben megengedettek.

Ha az általunk vállalt szállítás olyan előre nem látható körülmények miatt késik, amelyekért nem vagyunk felelősek (pl. munkabeszüntetés, üzemzavar, szállítási akadályok, nyersanyaghiány – saját beszállítóink részéről is -, valamint beszállítóink késedelmes szállítása), jogosultak vagyunk az akadályoztatás időtartamára a szállítást elhalasztani, vagy – beszállítóink késedelmes szállítása esetén – a szerződéstől elállni. Ha az eredetileg megállapított szállítási határidőt több mint két héttel túllépjük, a megrendelőnek joga van elállni a szerződéstől. A kártérítési igények kizárásra kerülnek.

Ha írásban vállalt szállítási határidő esetén a szállítással késedelembe esünk, a megrendelő egy ésszerű, legalább 14 napos hosszabbítási határidő kitűzését követően elállhat a szerződéstől, kivéve, ha a hosszabbítási határidő kitűzése kivételes esetekben nélkülözhető. Ha a megrendelő a további határidő kitűzésekor még nem nyilatkozik arról, hogy továbbra is ragaszkodik-e a teljesítéshez, vagy élni kíván az elállási jogával, és ha ilyen nyilatkozatot további 7 napon belül nem kapunk, jogosultak vagyunk elállni a szerződéstől. A megrendelő kártérítési igényére a 8. sz.

7. Garancia

A látható hibákat a vevőnek a kézhezvételtől számított két héten belül írásban kell jeleznie nekünk, ellenkező esetben a garanciális igényeket kizárjuk.
A vásárlónak saját maga kell ellenőriznie, hogy a tőlünk rendelt áru alkalmas-e arra a célra, amelyre használni kívánja. E tekintetben csak akkor áll fenn hiba, ha az alkalmasságot írásban megerősítettük a vevőnek.

Az áru hibája esetén kezdetben saját belátásunk szerint a jótállási feltételeket a hiba kijavításával vagy a csere biztosításával teljesítjük. Ha erre nem vagyunk hajlandóak vagy képesek, akkor a vevő saját belátása szerint árcsökkentést követelhet, vagy elállhat a szerződéstől. Ez utóbbi lehetőség és a teljesítés helyett kártérítési igény azonban nem alkalmazható csak csekély mértékű szerződésszegés esetén. A megrendelő kártérítési igényeire a 8. sz.

A jótállási idő az áru vevőnek történő átadásától számított 1 év, kivéve, ha a vevő nem értesít minket időben a hibáról, vagy amennyiben a kötelezettségszegést szándékosan vagy gondatlanul okoztuk.

Az ügyfél nem kap tőlünk semmilyen jogi értelemben vett garanciát. A gyártói garanciákat ez nem érinti. Ha a német polgári törvénykönyv 241. § (2) bekezdése szerinti, nem teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeket megszegjük, a megrendelőt csak akkor illeti meg az elállási jog és a törvényi követelményeken túli teljesítés helyett kártérítési igény, ha előzetesen írásbeli felszólítást kaptunk, és ismételten megszegtük kötelezettségeinket.

8. Kártérítés, felelősségkorlátozás

A kártérítési igények kizártak. Nem vállalunk felelősséget a szállított árukban bekövetkezett károkért, valamint bármilyen következményes kárért, különösen az ügyfél által elszenvedett nyereségkiesésért vagy egyéb pénzügyi veszteségekért. A fenti felelősségmentesség nem érvényesül, ha mi vagy az általunk a kötelezettségeink teljesítésében alkalmazott személyek szándékossággal vagy súlyos gondatlansággal vádolhatók.

Ha gondatlanságból megszegtünk egy olyan kötelezettséget, amely a szerződés céljának teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges, a felelősség összege az ilyen típusú hasonló ügyletekre jellemző és a szerződés megkötésekor vagy legkésőbb a kötelezettségszegés elkövetésekor előre látható kárra korlátozódik. Az élet, a testi épség és az egészség sérülése miatti kártérítési igények, valamint a termékfelelősségre vonatkozó jogszabályok szerinti igények továbbra is fennmaradnak. Ez akkor is így lesz, ha csalárd szándékkal vádolhatóak vagyunk.

9. Záró rendelkezések

Ha a megrendelés visszaigazolásában másként nem szerepel, a teljesítés helye az adott szállítást végző fióktelepünk székhelye.

A joghatóság helye Bréma, még a határokon átnyúló szállítások esetében is. Fenntartjuk a jogot, hogy bármely más, a joghatóságról és a bírósági határozatok végrehajtásáról szóló uniós egyezmény alapján joghatósággal rendelkező bíróság előtt is eljárást indítsunk. Jogunk van arra is, hogy az ügyfél székhelyén is pert indítsunk.

A német jog alkalmazandó, az áruk nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló ENSZ-egyezmény kizárásával.

Ha az ügyféllel kötött szerződés egyes rendelkezései, beleértve a jelen ÁSZF-et is, érvénytelenek, ez nem érinti az összes többi rendelkezés vagy megállapodás érvényességét.

10. Szövetségi adatvédelmi törvény

A Szövetségi Adatvédelmi Törvénynek megfelelően jogunkban áll saját céljainkra tárolni a szerződés feldolgozásával kapcsolatban kapott összes ügyféladatot.

HANSA‑FLEX AG
Zum Panrepel 44
28307 Bréma
Németország

A HANSA-FLEX AG Általános Szerződési Feltételek letöltése (PDF)