Nyelv kiválasztása

Esc

Segítségnyújtás és kapcsolatfelvétel

Az Ön közvetlen kapcsolata velünk

Kérdése van szolgáltatásainkkal és termékeinkkel kapcsolatban? Vagy segítségre van szüksége?

Azonnali kiszolgálás
+36 30 552 6600

Hétfő - péntek

7:30 - 16:00

Szombat, vasárnap és munkaszüneti napok nem vehetők igénybe.

Vagy talán nem is olyan közvetlen?

Vasárnap és ünnepnapok nem vehetők igénybe

Lépjen kapcsolatba velünk
Kapcsolatfelvételi lehetőségek
Segítség és támogatás közvetlenül a helyszínen
Keresse meg a legközelebbi fiókot

Esc

12.03.2024

Az első légkondicionált S-Bahn vonatok Berlinben

A HANSA-FLEX a Stadler Deutschland GmbH partnere a Berlin/Brandenburg régió első klimatizált S-Bahn vonatainak légkondicionáló vonalaival való felszerelésében.

  • Referenciáink
  • Vasút

A HANSA-FLEX AG és a Stadler Deutschland GmbH vasúti járműgyártó már mintegy 20 éve dolgozik együtt. A két vállalat most sikeresen megerősítette együttműködését a berlini új elővárosi vasútvonal légkondicionáló rendszerének integrálásával.

 

A HANSA-FLEX és a Stadler régóta fennálló partnerséget ápol. A HANSA-FLEX és a Stadler például már kifejlesztett többek között egy rozsdamentes acélból készült csővezeték-szerelvényt a vasúti járművek padló alatti részében lévő pneumatikus fékrendszerhez. “Ezzel a Stadler szerelői rengeteg időt takarítanak meg, mivel nem kell minden egyes csövet külön-külön rögzíteniük. Ezt a szerelvényt ma már szinte minden projektben beépítik, és a HANSA-FLEX évente több száz ilyen egységet szállít” – jelenti Paul Sielaff, a HANSA-FLEX berlini / brandenburgi területi értékesítési vezetője. A berlini új elővárosi vasút megbízása különleges kihívást jelentett, mivel az utasfülkéknek először kellett klimatizáltnak lenniük. Ez elég egyszerűen hangzik, de valójában egy trükkös kihívás volt.

/

Különösen összetett csővezetékek

A berlini alagutak meglehetősen alacsonyak, és a vasúti járművek tetejére nehéz légkondicionáló berendezéseket szerelni. A Stadler ezért egy olyan osztott légkondicionáló rendszert tervezett, amely kompakt módon a jármű belsejébe és a jármű alá is beépíthető. “Ez nagyon kifinomult, szűk kanyarodási sugarakkal rendelkező hűtőközegcsöveket eredményez, amelyek részben a padló alatt, részben pedig a belső mennyezetben futnak, hogy minden a lehető legkevésbé feltűnő legyen” – magyarázza Nicklas Meyer, a Stadler berlini elővárosi vasút projektjének műszaki projektvezetője. Mivel a HANSA-FLEX ismerte a Stadler vasúti járműveit, a rendszerszolgáltatót bevonták, hogy az új projektet a koncepciótól az üzembe helyezésig kísérje. A feladat nem csak a megfelelő alkatrészek szállítása, hanem a csővezetékek összeszerelése, a Deutsche Bahn szigorú irányelveinek megfelelő tesztelése és végül a feltöltés is. A klímatechnológia korábban ismeretlen terület volt a HANSA-FLEX számára. “Nagy tisztelettel közelítettünk a feladathoz, de tudtam, hogy a HANSA-FLEX szakértőire számíthatok, így teljes bizalommal tudtam elkötelezni magam” – emlékszik vissza Sielaff.

A pneumatika területén folytatott jó együttműködésnek köszönhetően az volt a kívánságunk, hogy egy olyan hozzáértő partnert nyerjünk meg ehhez a projekthez, mint a HANSA-FLEX. Nagyra értékeljük a teljesítési hajlandóságot, amellyel a HANSA-FLEX az ügyfeleknek válaszol.

Nicklas Meyer

Műszaki projektmenedzser Stadler

A légkondicionáló technológia különleges szakértelmet igényel

A hűtőközeg csővezetékek rézcsövekből állnak, amelyeket a helyszínen, a járműnél kell forrasztani. “A csővezetékek szállítása Dresden Weixdorfból egyáltalán nem jelentett problémát” – jegyzi meg Sielaff, majd hozzáteszi: “De nem minden szerelő rendelkezik a vonaton történő forrasztáshoz szükséges képesítéssel. A nagyon magas szivárgásmentességi követelmények miatt a szerelési munkálatokhoz speciálisan képzett emberekre van szükség.” Ennek megfelelően Andreas Fano (berlini üzemeltetési vezető) és Paul Sielaff összeállított egy szerelőkből álló csapatot erre az igényes feladatra, és biztosította számukra a szükséges képzést. A klímatechnika ebben a formában új utat jelentett a HANSA-FLEX számára, és Paul Sielaff, valamint a hennigsdorfi kirendeltség csapata örömmel fogadta a feladatot. “Vállalati filozófiánk része, hogy rendszerpartnerként ügyfeleink igényeit helyezzük a középpontba. És ha ez azt jelenti, hogy a semmiből egy új üzletágat hozunk létre egy olyan jó és régóta fennálló ügyfél számára, mint a Stadler, akkor ezt tesszük” – hangsúlyozza Sielaff. A Stadler Németország nagyra értékeli ezt a “can-do” hozzáállást: “A pneumatika területén folytatott pozitív együttműködésünk miatt fontos volt számunkra, hogy egy olyan hozzáértő partnert szerezzünk ehhez a projekthez, mint a HANSA-FLEX. Nagyra értékeljük azt az elkötelezettséget, amellyel a HANSA-FLEX reagál az ügyfelek igényeire” – magyarázza Nicklas Meyer.

/

A légkondicionálással kapcsolatos szakértelem bővítése

Mivel a munkát közvetlenül a járműveken kellett elvégezni, 14 HANSA-FLEX szerelő volt rendszeresen a Stadler gyárban. Ez figyelemre méltó eredmény, tekintve, hogy mindent a kirendeltségen belül fejlesztettek ki. Paul Sielaff és Nicklas Meyer megerősítik a kollégák közötti kiváló együttműködést és koordinációt. Hat évvel az eredeti pályázat után a projekt lassan a végéhez közeledik. A HANSA-FLEX a fejlesztéstől a kész járműig összesen 85 négykocsis és 21 kétkocsis elővárosi vonat építését kísérte figyelemmel. Az újonnan megszerzett szakértelem természetesen a vállalatnál marad. A HANSA-FLEX jelenleg egy kijelölt klímaberendezési csapatot állít fel, amely mostantól kezdve más ügyfelek megbízásából is képes lesz a klímaberendezésekről gondoskodni, a kezdeti tanácsadástól a kész telepítésig. A Stadlerrel együtt a HANSA-FLEX már dolgozik további környezetbarát megoldásokon a jövőbeli projektekhez.
.

Tudjon meg többet

  • Forgás helyett nyomás

    A pályaépítő gépgyártó rendszere7 teljesen hidraulikus meghajtással kiküszöböli a hagyományos gépek hátrányait a pálya és a pályaágyazat karbantartásánál. Rendszerpartnerként a HANSA-FLEX nem csak az összes hidraulikavezetéket szállította.
    Tudjon meg többet
  • Non-stop működés

    A helyszín egy szász-anhalti kőbánya: egy tehervonat vagonról vagonra halad el lassan a töltés alatt. A vagonok tartályai tele vannak ömlesztett anyagokkal, például homokkal, kaviccsal vagy sóderrel. Első pillantásra egy átlagos tehervonatnak tűnik, de valójában egy nagyon különleges technológiát képvisel: a Havelländische Eisenbahn AG (HVLE) önürítő tehervonatát. A szállítószalagok hatékonyan és pontosan szállítják az árut…
    Tudjon meg többet
  • Célállomás zugspitze

    Amikor "a hegy hív", a HANSA-FLEX a helyszínen van. A hidraulika különböző aspektusait lefedő rendszerszolgáltató Németország legmagasabb csúcsán, a 2.962 méter magas Zugspitzén is tevékenykedik. Ott a HANS-FLEX támogatja a Zugspitzbahn AG szerviztechnikusait hidraulikai kérdésekben, és részt vesz abban, hogy a turisták, túrázók és síelők zavartalan és biztonságos órákat tölthessenek ezen a területen. Ennek során…
    Tudjon meg többet