Nyelv kiválasztása

Esc

Segítségnyújtás és kapcsolatfelvétel

Az Ön közvetlen kapcsolata velünk

Kérdése van szolgáltatásainkkal és termékeinkkel kapcsolatban? Vagy segítségre van szüksége?

Azonnali kiszolgálás
+36 30 552 6600

Hétfő - péntek

7:30 - 16:00

Szombat, vasárnap és munkaszüneti napok nem vehetők igénybe.

Vagy talán nem is olyan közvetlen?

Vasárnap és ünnepnapok nem vehetők igénybe

Lépjen kapcsolatba velünk
Kapcsolatfelvételi lehetőségek
Segítség és támogatás közvetlenül a helyszínen
Keresse meg a legközelebbi fiókot

Esc

12.03.2024

Non-stop működés

A helyszín egy szász-anhalti kőbánya: egy tehervonat vagonról vagonra halad el lassan a töltés alatt. A vagonok tartályai tele vannak ömlesztett anyagokkal, például homokkal, kaviccsal vagy sóderrel. Első pillantásra egy átlagos tehervonatnak tűnik, de valójában egy nagyon különleges technológiát képvisel: a Havelländische Eisenbahn AG (HVLE) önürítő tehervonatát. A szállítószalagok hatékonyan és pontosan szállítják az árut a kirakodási pontra. Mindent egy összetett hidraulikus rendszer hajt, amelyet a HANSA-FLEX felügyel.

  • Referenciáink
  • Vasút

A helyszín egy szász-anhalti kőbánya: egy tehervonat vagonról vagonra halad el lassan a töltés alatt. A vagonok tartályai tele vannak ömlesztett anyagokkal, például homokkal, kaviccsal vagy sóderrel. Első pillantásra egy átlagos tehervonatnak tűnik, de valójában egy nagyon különleges technológiát képvisel: a Havelländische Eisenbahn AG (HVLE) önürítő tehervonatát. A szállítószalagok hatékonyan és pontosan szállítják az árut a kirakodási pontra. Mindent egy összetett hidraulikus rendszer hajt, amelyet a HANSA-FLEX felügyel.

 

Hat óra telik el, mire az utolsó vagon is áthalad a töltőállomás alatt és megrakodik. A vonat most Hamburgba indul, ahol a rakományt a Hansa Port létesítményében várják. Az út további hat órát vesz igénybe. “Amikor csak lehet, éjszaka utazunk, hogy elkerüljük a személyvonatokat” – jelenti Steffen Meyer, a HVLE tehervagonok flottamenedzsmentjének vezetője. A röviden “SSDT”-nek (Super Self Discharging Train, azaz szuper önürítő vonat) nevezett vonat lenyűgöző méretekkel rendelkezik: 650 m hosszúságával és 40 km/h sebességével több mint egy perc alatt halad el a vonat. A 2800 tonnás rakomány elszállításához közel 100 teherautóra lenne szükség. De mindezek a szuperlatívuszok nem jelentenek semmi különöset a 46 vagonban alkalmazott technológiához képest.

/

Kirakodás szállítószalaggal

Hamburg, az SSDT célállomása. Az éjszaka közepén az ügyfél – egy nagy építőanyag-kereskedő – már nem rendelkezik alkalmazottakkal a telephelyen. Ez nem probléma, mert a vonatnak a rakomány kirakodásához nem kell egy kirakodóállomáson keresztül utaznia, ahonnan a rakományt később a végső rendeltetési helyére szállítják. A vonat képes automatikusan kirakodni az ömlesztett anyagokat egy silóba, raktárudvarba vagy teherautóba bármelyik egyenes pályaszakaszon. E célból a vagonok állandóan összekapcsolva hét egységet alkotnak egyenként hat vagonból, illetve egy egységet négy vagonból. Az egyes egységek teljes hosszában szállítószalag fut a tartályok alatt.

A kirakodási folyamat megkezdéséhez a HVLE kirakodási csapatának három tagja a szállítószalag-hidak lehajtásával lezárja az egységek közötti réseket. Ez nagyrészt automatikusan, távirányítással történik. A szakaszok lezárása után a szállítószalagok működésbe lépnek. Amikor egy tartály kinyílik, a rakománya egy nyíláson keresztül a szalagra csorog, és a szerelvény közepére kerül. Itt található a kirakodókocsi. Teleszkópos gémje 120 fokban elfordítható, és az utolsó métereket a célállomásig szállítószalaggal hidalja át. Óránként mintegy 750 tonna rakományt lehet így kirakodni – teljesen külső energiaellátás nélkül, mivel minden egység saját dízelgenerátorral rendelkezik a hidraulikus rendszerhez. Ahhoz, hogy egy másik kirakodási helyet más típusú ömlesztett anyaggal lehessen kiszolgálni, csak néhány méterrel arrébb kell vinni a kirakodókocsit, és egy másik tartály kinyitására van szükség.

Mobil szolgáltatás éjjel-nappal

“Ez az elv megtakarítja a munkaerőt és a tolatási időt” – mondja Steffen Meyer. És pontosan ezért vásárolta a HVLE a vonatot kifejezetten a Szász-Anhalt és Hamburg közötti utazásokhoz. Eredetileg Romániában gyártották. Mivel a vonatot ott nem lehetett teljes kapacitással használni, több évig egy mellékvágányon állt. Ennek megfelelő állapotban volt – különösen a hidraulika tekintetében. A tömítések porózusak voltak, az olaj szennyezett, a szelepek nem működtek. “Együtt dolgoztunk a gyártókkal, hogy a vonat újra üzemképes legyen” – számol be Meyer. De még akkor is, amikor a vonatot több próbaüzem után üzembe helyezték, a hidraulika továbbra is meghibásodásra hajlamos maradt. Mivel a vonat a nap 24 órájában, a hét hat napján üzemel, rugalmas hidraulikai partnerre volt szükség. “A HANSA-FLEX nagyon jó támogatást nyújtott nekünk” – emlékszik vissza Meyer. “Kezdetben az ipari szerviz és a gyors hidraulikaszerviz folyamatosan működött” – teszi hozzá Paul Sielaff a HANSA-FLEX hennigsdorfi kirendeltségéről. A rutinszerű alkalmazások inkább a kivételt jelentették, mint a szabályt, mert a hidraulikában nincs semmi a polcról. A hibaelhárítás során például néha még az IHA (Internationale Hydraulik Akademie) szakértőit is igénybe vették. “A lehető legjobb eredmények elérése és a vonat folyamatos használata érdekében kiváló és aktív kommunikációt folytatunk a hidraulikával foglalkozó partnerünkkel” – erősíti meg Meyer.

/

Diagnózis a Fluidservice által

Hamburg: hat óra elteltével a vonat teljesen kipakolt. Amikor az ügyfél alkalmazottai reggel megkezdik a műszakjukat, az anyagkészleteket feltöltötték. Ezekben a rövid átfutási időkben lehet elvégezni a kisebb javításokat. A gyorsítás érdekében a HANSA-FLEX minden tömlőt X-CODE-dal jelölt meg, így a pótalkatrészeket előre le lehet gyártani.

A mai napig szükség van gyors javításokra, mivel a vonat összes hidraulikus alkatrésze rendkívüli igénybevételnek van kitéve. “A por, homok, kavics és víz keveréke méreg a hidraulikára nézve” – mondja Meyer. Ezért a HVLE a HANSA-FLEX által egyedileg gyártott hidraulikahengereket tartja raktáron. Ez lehetővé teszi, hogy az elszennyeződött működtetőket rendszeresen a hennigsdorfi fióktelepre szállítsák karbantartásra.

/

A Fluidservice csapata a vonat karbantartásában is kulcsszerepet játszik. Közvetlenül a vasútvonal mellett, mosóberendezéssel, mobil laboratóriummal és teljesen felszerelt műhellyel felszerelve tudnak dolgozni. Az olajelemzések nem csak azt mutatják meg, ha a csövekben annyi por van, hogy olajcserére van szükség. A meghibásodásokról és a túlzott kopásról is tájékoztatást adnak, például amikor a szakértők sárgaréz jelenlétét észlelik a folyadékban. Az egyes egységek hidraulikarendszerén és a kiürítő kocsin mintegy 400 liter olaj folyik keresztül. Egy teljes olajcsere során kilenc tartályt kell kitisztítani, és 3200 liter olajat kell a csöveken keresztülnyomni.

Az üres vonat most megkezdi visszautazását Szász-Anhalt tartományba. Ott ismét megrakodják, és egy újabb 24 órás műszak kezdődik.

Tudjon meg többet

  • Forgás helyett nyomás

    A pályaépítő gépgyártó rendszere7 teljesen hidraulikus meghajtással kiküszöböli a hagyományos gépek hátrányait a pálya és a pályaágyazat karbantartásánál. Rendszerpartnerként a HANSA-FLEX nem csak az összes hidraulikavezetéket szállította.
    Tudjon meg többet
  • Célállomás zugspitze

    Amikor "a hegy hív", a HANSA-FLEX a helyszínen van. A hidraulika különböző aspektusait lefedő rendszerszolgáltató Németország legmagasabb csúcsán, a 2.962 méter magas Zugspitzén is tevékenykedik. Ott a HANS-FLEX támogatja a Zugspitzbahn AG szerviztechnikusait hidraulikai kérdésekben, és részt vesz abban, hogy a turisták, túrázók és síelők zavartalan és biztonságos órákat tölthessenek ezen a területen. Ennek során…
    Tudjon meg többet
  • Az első légkondicionált S-Bahn vonatok Berlinben

    A HANSA-FLEX a Stadler Deutschland GmbH partnere a Berlin/Brandenburg régió első klimatizált S-Bahn vonatainak légkondicionáló vonalaival való felszerelésében.
    Tudjon meg többet