Ha a kábeleket gyorsan, költséghatékonyan és környezetbarát módon kell lefektetni utak, folyók és vasúti sínek alatt, akkor a vízszintes fúróberendezések jól jönnek. Ezek irányított fúrást alkalmaznak, és lehetővé teszik a gáz- és vízvezetékek, az elektromos és távközlési kábelek, valamint a távfűtés csöveinek földalatti fektetését anélkül, hogy egy kotrógépnek ki kellene ásnia az árkot. A talajon, homokon és sziklákon keresztül akár több száz méter hosszú fúrólyukak létrehozásához szükséges energiát a hidraulika biztosítja. Az alkatrészeket a HANSA-FLEX biztosítja.
12.03.2024
Ásás helyett fúrás
Ha a kábeleket gyorsan, költséghatékonyan és környezetbarát módon kell lefektetni utak, folyók és vasúti sínek alatt, akkor a vízszintes fúróberendezések jól jönnek. Ezek irányított fúrást alkalmaznak, és lehetővé teszik a gáz- és vízvezetékek, az elektromos és távközlési kábelek, valamint a távfűtés csöveinek földalatti fektetését anélkül, hogy egy kotrógépnek ki kellene ásnia az árkot. A talajon, homokon és sziklákon keresztül akár több száz méter hosszú fúrólyukak létrehozásához szükséges energiát a hidraulika biztosítja. Az alkatrészeket a HANSA-FLEX biztosítja.
A 15 400 Nm maximális nyomatékkal és 350 kN (35 tonna) vonóerővel az AT-Boretec fúrótechnológiai specialista MT35 Powerdrill fúrógép teljesítményadatai lenyűgözőek. “A vízszintes fúróberendezés hatékonyságát négy független és nagy hatékonyságú hidraulikakör biztosítja” – magyarázza Andreas Willmes, az AT-Boretec üzemeltetési vezetője. A központi hidraulikarendszer és a szivattyúk energiáját egy erős, közel 250 LE teljesítményű Deutz dízelmotor szolgáltatja. Nemcsak az önjáró fúróberendezés lánchajtása, hanem a fúrófejjel ellátott fúrócső is hidraulikus meghajtású. Az így a fúráshoz biztosított húzó- és forgóerők lehetővé teszik a földbe való erőteljes behajtást. A forgás és a meghajtás vezérlése a vezetőfülkében lévő két joystick segítségével történik. “A fúrótorony kezeléséhez elengedhetetlen a tapasztalat” – jegyzi meg Willmes úr.
A fúrócső 4,5 méter hosszú rudakból áll, amelyeket a fúrótoronyban tárolnak. Amint az első rúd a földbe került, a fúrókocsi visszahúzódik, és egy új rúd kerül betöltésre. A fúrótorony legfeljebb 60 fúrórudat (270 méter) tud a fedélzetén szállítani. A hidraulikus fogasléces meghajtás biztosítja a fúrócső érzékeny előre- és visszahúzását. Maga a hajtás a hidraulikavezetékek védelme érdekében vonólánccal van ellátva. Amint a fúrófej elérte a célt, a visszahúzás behúzza a vezetékeket és az üres csöveket a fúrt csatornába. A fúrás során a fúrócsövön keresztül bentonit öblítést pumpálnak a fúrófejbe. A fúrófejből kilépő iszap kiviszi az oldott szilárd anyagokat a fúrólyukból, és a fúrócsatorna stabilizálására szolgál. Az AT-Boretec vízszintes fúróberendezései így a talajtól függően naponta akár több száz méteres távolságot is elérnek.
Csináld magad
Az AT-Boretecnél a fúróberendezések mind ugyanazon a tervezési elven alapulnak, de a különböző méretek és az ügyfélspecifikus változatok sokkal nehezebbé tették a különböző alkatrészek, például a tömlővezetékek raktározását. Az ebből adódó anyaghiány időigényes beszerzési utakhoz vezetett, gyakran esténként vagy hétvégén. A HANSA-FLEX arnsberg-hüsteni kirendeltségével folytatott megbeszélések során egy egyszerű, mégis lenyűgöző ötlet született: miért ne préselnénk magukat a hidraulika- és víztömlőket? Az alapvető követelmények megállapítása után a HANSA-FLEX egy komplett műhelyfelszerelést szállított, amely présgépet, vágószerszámokat, hámozógépet, hengereket, dombornyomógépet és vizsgálóeszközöket tartalmazott.
Sikeres tudásátadás
Az AT-Boretec munkatársai ezután a HANSA-FLEX fióktelepén tartott képzéseken szerezték meg a szükséges szakértelmet. Ezek nemcsak a tömlővezetékek vágására, összeszerelésére és préselésére terjedtek ki, hanem az anyagok és alkatrészek adatlapok alapján történő kiválasztására és az azt követő minőségbiztosítási folyamatokra is. Az egyik alkalmazott már rendelkezett tapasztalattal a hidraulikai ágazatban, ami megkönnyítette a házon belüli tömlőgyártási folyamat bevezetését. “Most már képesek vagyunk saját magunk préselni a hidraulikatömlőket. Ez az új függetlenség nagyban leegyszerűsíti a gyártást” – kommentálja Andreas Willmes. Az előírt minőségi színvonalat szúrópróbaszerű mintavételezéssel bizonyították, amelynek során a HANSA-FLEX kirendeltség próbapadján a tömlők ellenőrzése kifogástalanul lezajlott.
Minden raktáron
Tömlők, szerelvények, tömítések, rögzítőanyagok és egyéb gyakran szükséges alkatrészek az AT-Boretec számára a gyártási területen található konszignációs raktárban állnak rendelkezésre. A raktár elrendezését rendszeresen kiigazítják és bővítik. “A HANSA-FLEX kereskedelmi képviselőjének heti látogatásai során nemcsak a szükséges mennyiségeket vitatjuk meg, hanem megkapjuk a
Az olyan kisebb javításokat, mint például egy sérült tömlővezeték cseréje, az AT-Boretec ügyfelei általában maguk végzik el, nem utolsósorban időbeli okokból.
Rövid csatornák
Az AT-Boretec ügyfelei általában saját maguk végzik el a kisebb javításokat, például a sérült tömlővezetékek cseréjét, időbeli okokból. “A HANSA-FLEX fióktelepek szoros hálózata igazi bónuszt jelent ügyfeleink számára. A pótalkatrészek minden területen rövid időn belül rendelkezésre állnak – mind országos, mind nemzetközi szinten” – magyarázza Andreas Willmes. Ha összetettebb javítási vagy karbantartási tevékenységekre van szükség, a fúrástechnikai specialista a mobil hidraulikai szervizzel való szoros együttműködését használja ki. A tömlővezetékeket közvetlenül a fúrótorony helyszínén préselik és azonnal beszerelik.
“A HANSA-FLEX sűrű fiókhálózata igazi előny az itteni ügyfeleink számára. A pótalkatrészek mindenhol rövid időn belül rendelkezésre állnak – mind országos, mind nemzetközi szinten.”
Andreas Willmes
AT-Boretec üzletágvezető
Megbízható rendszerpartner
Az AT-Boretec következetesen kis beszállítói bázist használ. “Ez nem csak a beszerzéssel kapcsolatos előnyökkel jár, hanem a jobb támogatással is” – kommentálja Andreas Willmes. A HANSA-FLEX mára a hidraulika és a víz területén szilárd rendszerpartnerré vált. A széles termékválaszték mellett az AT-Boretec különösen nagyra értékeli a kivételes szállítási képességet: “A gyorsaság a minden és mindenek felett áll számunkra. Mivel gyakran az utolsó pillanatban van szükségünk alkatrészekre, mindenféle alkatrész egy éjszaka alatt történő szállítása elengedhetetlen számunkra”.
Tudjon meg többet
- 12.03.2024
Földalatti tevékenység
Már néhány száz méter után megfogadom, hogy több mozgást fogok végezni. Nehezen veszem a levegőt. Lehet, hogy az overall és a Wellington-csizma miatt van rajtam, nem is beszélve a légzsákról, amit magammal viszek. De legyünk őszinték. Egyszerűen nem vagyok jó formában. Egy pillantás a társaimra megerősíti ezt - a félhomályban mindannyian sokkal frissebbnek tűnnek, mint…Tudjon meg többet - 12.03.2024
Felkészülés egy földalatti támadásra
A fúrófej 58 forgó vágófejjel rágja át magát a hegyen. Az 5500 lóerővel hajtott alagútfúró gép a gneiszbe fúrja magát, és lassan, de biztosan áthajtja a Gotthard-bázisalagutat a hegyen. A 21. század úttörő teljesítménye, amely új távlatokat nyit az Alpokon átvezető vasúti közlekedés előtt.Tudjon meg többet - 12.03.2024
Hatékony tömlőkezelés
A GKN Kaiserslauternben található telephelyén mintegy 400 alkalmazott több mint 20 000 m²-es területen gyárt állandó sebességű csuklókkal ellátott légcsavartengelyeket. Az automatizált alkatrész-feldolgozó gépek nagy része hidraulikus meghajtású, beleértve a köszörű-, esztergáló- és marórendszereket. A GKN hidraulikát használ a keményítő és festő rendszerekhez, valamint a szerszámtőkék befeszítéséhez vagy az alkatrészhordozók be- és kirakodásához is. A…Tudjon meg többet