A Warnemündei Cruise Centerben nagy a nyüzsgés. Családok, párok és utazócsoportok minden korosztályból várakozóan vonszolják maguk után bőröndjeiket, és várakozó pillantásokat vetnek az AIDAbella tengerjáró hajóra.
12.03.2024
A hullámok csókja
A Warnemündei Cruise Centre-ben nagy a nyüzsgés. Családok, párok és minden korosztályt képviselő kirándulócsoportok lelkesen húzzák maguk után csomagjaikat, és várakozó pillantásokat vetnek a Balti-tengeren horgonyzó AIDAbella tengerjáró hajóra. A ragyogó napsütés és a sós tengeri levegő hozzájárul a jelenetet átható ünnepi hangulathoz. Mi is szívesen beköltöznénk az 1025 vendégkabin egyikébe, és az AIDAbellával kihajóznánk a tengerre. De sajnos rövid látogatásunknak a fedélzeten egészen más célja van.
A zenebarátok bizonyára Giuseppi Verdi azonos című operájához kötik az Aida nevet. A történészek számára a név az ókori egyiptomi núbiai hercegnőt juttathatja eszükbe. A csillagászok valószínűleg a névadó aszteroidára gondolnak, és a lelkes földrajzosok egy nagyon kis csoportja tudja, hogy Japánban van egy kis Okayama prefektúra, amely ezt a nevet viseli. De szinte minden német, akit megkérdezünk, összekapcsolja a nevet az AIDA Cruises hajózási társasággal és a cég nevét viselő tengerjáró hajókkal. A név ilyen mértékű ismertsége annál is inkább figyelemre méltó, mivel az 1999-ben Seetours International néven alapított hajótársaság csak 2004-ben változtatta meg a nevét AIDA Cruises-ra. Azóta a németországi hajótársaságok piacvezetője olyan sikertörténetet írt, amelyet az egész iparág irigyel.
Lenyűgöző számok
2012-ben 632 719 nyaraló utazott az AIDA tíz hajójának valamelyikén. Ez megfelel az összes német mintegy felének, akik ugyanabban az évben tengeri körutazásra indultak. A nagy kereslet kielégítése érdekében a rostocki székhelyű körutazásszervező 2007 és 2013 között minden évben egy új hajót állított szolgálatba, amelyek mindegyike a Meyer hajógyárban, Papenburgban készült. A flotta jelenleg összesen 18 636 férőhellyel rendelkezik. De ezzel még korántsem ért véget a történet. Az AIDA Cruises 2011 augusztusában bejelentette, hogy további két új építésű hajót rendelt, amelyek 2015-ben és 2016-ban állnak szolgálatba. A hajókat a japán Mitsubishi Heavy Industries építi majd, és 300 méter hosszúságukkal, 37,6 méter szélességükkel és 125 000 bruttó tonnatartalmukkal (BT) jelentősen nagyobbak lesznek, mint a Kussmund flotta bármely más hajója. Összehasonlításképpen: az általunk meglátogatott AIDAbella 69 203 BT.
All-inclusive körutazási csomag
A méret nem minden. Azok, akik a nyaralásukat a tengerjáró hajók fedélzetén töltik, akkor is szeretnének szórakozni, amikor nem a kikötőkben tartózkodnak. Az AIDA valamennyi hajója mindent megtesz annak érdekében, hogy a nyaralás minden szempontból élményt nyújtson. Az AIDAbella vendégei például hét étteremben és tizenegy bárban élvezhetik a kulináris élvezeteket. A hatalmas napozóterasz számos úszómedencével hívogatja a vendégeket pihenésre, akárcsak a wellness spa kezelések széles választéka. A sportrajongók az edzőteremben, a futópályán vagy a több mint 30 különböző fitneszpálya valamelyikén edzhetnek. A hajó fedélzetén zajló életet fedélzeti könyvtár, kaszinó és mozi teszi színesebbé. A fiatal vendégek a gyermekklubban játszhatnak és szórakozhatnak. Az esti műsorok és zenei események első osztályú szórakozást kínálnak. Egy biztos: az utasok nem fognak unatkozni.
Műszaki berendezések a fedélzeten
Annak érdekében, hogy a nyaralás élménye soha ne vesszen el, a fedélzeten lévő gépeknek és berendezéseknek mindig zökkenőmentesen kell működniük. Ugyanez vonatkozik a hidraulikus rendszerekre és tömlőkre is, amelyek többek között a hajó szemétgyűjtőjében, a zsilipekben és a gépházban vannak felszerelve. Jan Miesenburg, az AIDA Cruises műszaki főfelügyelője felelős a zavartalan működésért. Miesenburg az, akit az AIDAbella fedélzetén meglátogatunk. Miután áthaladtunk a biztonsági ellenőrzésen, ő fogad minket a hajó fedélzetén, hogy interjút készítsünk a cikkhez. Az interjú során a gyorsaság az elsődleges prioritása. Gyorsan kell végeznünk, mert néhány óra múlva az AIDAbella horgonyt vet a balti-tengeri körutazásához, és Miesenburgnak rengeteg dolga van, mielőtt a dokkolóköteleket ledobják.
A karbantartás biztosítja a biztonságot
Az interjúból azonnal kiderül, hogy az AIDA Cruises számára a rendszer biztonsága és rendelkezésre állása a legfontosabb prioritás, ezért a műszaki főfelügyelő nagyon komolyan veszi a hidraulikus tömlőegységekre vonatkozó BGR 237-es német munkavédelmi rendeletben előírt csereintervallumokat. “A hajógyárban minden második karbantartási fázisban – azaz hatévente – teljesen kicseréljük az összes vezetéket, kivéve természetesen, ha idő előtti kopást tapasztalunk” – mondja Jan Miesenburg.
Az AIDA Cruises 2008 óta többször is igénybe vette a HANSA-FLEX AG termékeit és szolgáltatásait. Az X-CODE-ok és az új my.hansa-flex ügyfélportál különösen előnyös volt az AIDA számára. “Most már minden egyes tömlősor – és a fedélzeten sok-sok van – X-CODE-ot visel. Ez a jövőben megkímél bennünket a tömlővezetékek mérésének fáradságos feladatától. Az ügyfélportálon emellett áttekintést kapok az egyes hajókba beépített összes tömlőről. Így sokkal könnyebb előre megtervezni és végrehajtani a karbantartási intervallumokat” – magyarázza a műszaki igazgató.
Az ügyfélportálon áttekintést kapok az egyes hajókra telepített összes tömlővezetékről. Ez óriási, hogy a karbantartási intervallumokat előrelátóan megtervezzem és végrehajtsam!
Jan Miesenburg
Műszaki főfelügyelő AIDA Cruises
Megbízható partner
A HANSA-FLEX-szel való együttműködés másik oka a globális elérhetőség. Szinte minden kikötőben, ahol az AIDA flotta hajói kikötnek, megtalálják a hidraulika rendszerszállítójának fióktelepét. “Így kétség esetén mindig gyorsan hozzáférhetünk a pótalkatrészekhez” – mondja Miesenburg. De számára van még egy ok, amiért a HANSA-FLEX-szel üzletel. “Mindenekelőtt a beszállítóinknak rugalmasnak kell lenniük és gyorsan kell reagálniuk, mert a javításokat és a szállításokat gyakran csak akkor lehet elvégezni, amikor a hajók a kikötőben vannak, és ez néha csak egy rövid időszak. A kikötőben töltött idő ráadásul hétvégére is eshet. E tekintetben mindig jó tapasztalataink voltak a HANSA-FLEX-szel” – mondja az AIDA munkatársa. Ezek a kijelentések mosolyt csalnak Volker Hansen arcára. Hansen a HANSA-FLEX rostocki kirendeltségének vezetője. Ő koordinálja a Rostockból kiinduló összes külső műveletet. Az AIDA által igényelt tömlővezetékeket a helyi kirendeltségeken szerelik össze, és közvetlenül a hajóra szállítják. A Germanischer Lloyd által jóváhagyott tömlőszerelvényeket a HANSA-FLEX hamburgi speciális tömlőgyártó üzemének munkatársai állítják elő. Onnan közvetlenül a munkaterületre szállítják őket.
Alig 20 perccel a beszállás után elhagyjuk a hajót, és sóvárgó pillantást vetünk az AIDAbellára vidáman felszálló turistákra. Mi is szeretnénk elindulni a hajóútra. De nem ma. De a következő nyaralásunk már nincs messze.
Tudjon meg többet
- 12.03.2024
Időjárástól függetlenül útnak indulnak
A Német Tengeri Kereső- és Mentőszolgálat (DGzRS) emberei és asszonyai évente jó 2000 alkalommal tapasztalnak vészhelyzeteket. Kihajóznak a tengerre, hogy segítsenek a bajba jutott embereken. Éjjel és nappal, szél és időjárás, nyár és tél.Tudjon meg többet - 12.03.2024
A vízhez közel épült
Hamburg elképzelhetetlen víz nélkül. A kikötő mellett a Hansavárost mindenekelőtt olyan vízfelületek jellemzik, mint a Belső- és Külső-Alster-tó, valamint számos kisebb és nagyobb folyó és csatorna. A festői vízi táj a város közepén azonban veszélyeket is rejt magában: a kifinomult árvízvédelem ezért nemcsak a viharárvizek és árvizek ellen nyújt védelmet, hanem az Elba napi árhullámát…Tudjon meg többet - 12.03.2024
Kincsvadászat
Hifi-berendezések, számítógépek, telefonok: elektronikus korunk jelképei halmozódnak fel a goslari Electrocycling GmbH telephelyén. A vállalat tevékenysége kincsvadászatot jelent, mert ez a sok hulladék értékes nyersanyagokat tartalmaz. Ezeket egy kifinomult eljárással nyerik ki és dolgozzák fel újrafelhasználásra. A HANSA-FLEX is hozzájárul az újrahasznosítási műveletek zökkenőmentes működéséhez, mivel a nehézgépek - a kerekes rakodóktól az aprítógépekig -…Tudjon meg többet