Nyelv kiválasztása

Esc

Segítségnyújtás és kapcsolatfelvétel

Az Ön közvetlen kapcsolata velünk

Kérdése van szolgáltatásainkkal és termékeinkkel kapcsolatban? Vagy segítségre van szüksége?

Azonnali kiszolgálás
+36 30 552 6600

Hétfő - péntek

7:30 - 16:00

Szombat, vasárnap és munkaszüneti napok nem vehetők igénybe.

Vagy talán nem is olyan közvetlen?

Vasárnap és ünnepnapok nem vehetők igénybe

Lépjen kapcsolatba velünk
Kapcsolatfelvételi lehetőségek
Segítség és támogatás közvetlenül a helyszínen
Keresse meg a legközelebbi fiókot

Esc

12.03.2024

A Solaris buszok feldobják a tömegközlekedést

Alsdorfban és Berlinben; Dortmundban, Drezdában és Hannoverben; Bergenben, Rügen szigetén; Bayreuthban és Troisdorfban; valamint a HANSA-FLEX szülővárosában, Brémában – a lengyel Solaris gyártó korszerű autóbuszai a helyi tömegközlekedési rendszerekben Németország-szerte megtalálhatók. A Solaris Urbino modell a városi közlekedésben magas színvonalat képvisel fejlett műszaki megoldásokkal és fokozott kényelemmel. Bár a buszok széria dízelmotorral vannak felszerelve, már nem csak a legszigorúbb Euro 5-ös kibocsátási normának felelnek meg, amely valójában csak 2009 októberében lép hatályba, hanem az EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle) elnevezésű, elsősorban a gázüzemű buszok számára kifejlesztett végső kibocsátási normának is.

  • Gépek

Alsdorfban és Berlinben; Dortmundban, Drezdában és Hannoverben; Bergenben, Rügen szigetén; Bayreuthban és Troisdorfban; valamint a HANSA-FLEX szülővárosában, Brémában – a lengyel Solaris gyártó korszerű autóbuszai a helyi tömegközlekedési rendszerekben Németország-szerte megtalálhatók. A Solaris Urbino modell a városi közlekedésben magas színvonalat képvisel fejlett műszaki megoldásokkal és fokozott kényelemmel. Bár a buszok széria dízelmotorral vannak felszerelve, már nem csak a legszigorúbb Euro 5-ös kibocsátási normának felelnek meg, amely valójában csak 2009 októberében lép hatályba, hanem az EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle) elnevezésű, elsősorban a gázüzemű buszok számára kifejlesztett végső kibocsátási normának is.

 

A Solaris Bus & Coach S.A. lengyel vállalatot 1996-ban alapították Neoplan Poland néven. A Poznan melletti Bolechowóban található, 1025 főt foglalkoztató üzemében jelenleg naponta négy autóbuszt gyártanak: korszerű városi buszokat, távolsági és trolibuszokat, távolsági autóbuszokat, valamint speciális célú járműveket. A közepes méretű családi vállalkozás élén a tulajdonos Krzysztof Olszewski és felesége, Solange Olszewski áll. A fiatal cég autóbuszai – amelyek Lengyelországban már most is piacvezetők a városi buszok terén – ma már Európa-szerte megtalálhatók, és innovatív műszaki megoldásaik és rugalmasságuk révén egyre több közlekedési vállalatot nyernek el megrendelőiként. Németországban csak a BVB berlini közlekedési vállalat eddig 130 darab Urbino csuklós autóbuszt rendelt, amelyeket már 2005-ben leszállítottak, és további 130 darabra van opciója 2007-2008-ban történő szállításra.

A Solaris a közlekedési vállalatok és utasaik igényeihez igazított autóbuszokat szállít. A legújabb városi buszmodell, az Urbino például négy különböző hosszúságban kapható 10 és 18 méter között, és mindegyiket ugyanazokból az alkatrészekből építik. Az ügyfelek azt is eldönthetik, hogy milyen motorral szerelik fel. Az opciók között szerepel egy DAF dízel egység, amely már most megfelel a legszigorúbb EEV-kibocsátási határértékeknek. Ezzel a Solaris már ma egy úttörő megoldást mutat be a jövőre nézve, amely a környezet megóvását szolgálja egy olyan motorral, amelynek kibocsátási értékei – például a részecskék esetében 0,015 g/kWh – jóval az EEV-határértékek között vannak. Az első Urbino 18 csuklós autóbuszok, amelyekben ez a motor található, tavaly novemberben álltak forgalomba Bréma városában.

HANSA-FLEX vonalvezetés

A Solaris évek óta befektet az ilyen jövőbiztos megoldásokba, valamint a fejlett mérnöki technológiába. Kizárólag kiváló minőségű európai alkatrészekre támaszkodik. A Solaris buszgyártás partnereként a HANSA-FLEX szállítja az összes folyadékvezeték-összekötő elemet.

Az első kapcsolatfelvétel a hidraulikai szolgáltató és a Solaris között még az 1990-es években történt. Aztán 2001-ben megteremtődtek az alapjai annak, ami mára intenzív együttműködéssé vált. Kezdetben Karl-Heinz Loose értékesítési mérnök volt az, aki bemutatta a lengyel gyártónak a HANSA-FLEX szerviz- és alkatrészkínálatát, amely magában foglalta a műszaki tanácsadást és a hidraulikus csatlakozóelemek szállítását is. A bemutató nyilvánvalóan meggyőző volt, mert azóta a HANSA-FLEX szállítja a buszok üzemanyagvezetékeinek és hidraulikarendszereinek összes alkatrészét. Következésképpen a HANSA-FLEX természetesen akkor is részt vett, amikor a Solaris buszok biodízel üzemre való átalakítása megkezdődött. Ez a fajta üzemanyag Lengyelországban olcsóbb, mint a hagyományos üzemanyag, és más országokban – például Németországban – a biodízel használata szintén életképes alternatívává válik. A biodízelhez speciális tömlővezetékek használata szükséges, amelyek ellenállnak a pulzáló nyomásnak.

A termékminőséggel szemben támasztott legmagasabb követelmények

Karl-Heinz Loose tisztában van a HANSA-FLEX felelősségével, “amikor egy olyan feltörekvő vállalkozásnak dolgozunk, mint a Solaris, és ellátjuk annak gyártási és cserealkatrész-igényeit”. Mert aki egy buszgyártó listás beszállítójaként tevékenykedik, annak a termékminőség tekintetében a legmagasabb követelményeknek is meg kell felelnie. Hiszen nem pusztán a buszok üzembiztonságáról van szó – az utasok elvárják, hogy a menetrendet tartsák, és ne legyenek meghibásodások miatti váratlan késések -, hanem az utasok biztonságáról is.”

Mivel a Solaris folyamatosan fejleszti járműveinek terveit és új műszaki megoldásokon dolgozik, Karl-Heinz Loose, a HANSA-FLEX értékesítési mérnöke szoros kapcsolatot tart fenn ügyfelével. Tanácsot ad a vonalelrendezéssel kapcsolatban, és gondoskodik a megfelelő alkatrészek kiválasztásáról. A Solaris tervezési részlegével együtt fejlesztik ki az alkatrészeket a későbbi gyártáshoz; a HANSA-FLEX mintákat készít és dokumentációt szállít. Mielőtt egy alkatrész a gyártási használatba kerülne, alapos tesztelésnek vetik alá. Ettől kezdve a HANSA-FLEX minden alkatrész specifikációját számítógépen tárolja, hogy bármikor visszakereshető legyen.

A napi üzletmenetet a HANSA-FLEX poznani kirendeltsége végzi, ahol Leszek Plocharz gondoskodik a megrendelések megbízható feldolgozásáról. Ennek a gondoskodásnak a részeként naponta betelefonál a megrendelőhöz. A HANSA-FLEX lengyelországi fiókhálózatának általános igazgatójaként Michael Misorny a Solaris helyi kapcsolattartója.

Karl-Heinz Loose elkötelezettsége alapján a HANSA-FLEX szorosan részt vesz a buszgyártó jövőbeli tervezésében is, hogy hosszú távon is felkészülten tudjon megfelelni az ügyfelek kívánságainak. A közös megbeszéléseken olyan kérdéseket vitatnak meg, mint például az új buszmodellek tervezése és a meglévő modellek frissítése, amelyekben a HANSA-FLEX-nek részt kell vennie. Ez lehetővé teszi az optimális megoldások kidolgozását és megvalósítását.

Tudjon meg többet

  • Tapasztalja meg a megelőző karbantartást testközelből: 360°-os ipari szolgáltatás

    Gondolkodott már azon, hogy mit takar az ipari szolgáltatásunk, és milyen szolgáltatások rejtőznek mögötte?
    Tudjon meg többet
  • Egy bontóóriás akcióban

    A Plannerer Holding AG a HANSA-FLEX-szel való együttműködésre támaszkodik a 30 méteres kotrókar optimalizálásában
    Tudjon meg többet
  • A hullámok csókja

    A Warnemündei Cruise Centerben nagy a nyüzsgés. Családok, párok és utazócsoportok minden korosztályból várakozóan vonszolják maguk után bőröndjeiket, és várakozó pillantásokat vetnek az AIDAbella tengerjáró hajóra.
    Tudjon meg többet